Krzesla cz.3

Krzesla powoli sie zmieniaja:) Wszystkie sa juz rozebrane ze starego materialu i za wyjatkiem jednego posklejane od nowa.

Dwa zdazylam w ten weekend przeszlifowac i pokryc trzema wartstwami farby kredowej rust oleum. Malowalam wpierw pedzlem , potem walkiem piankowym, zeby nie bylo zaciagniec pedzla.

Malowalo sie dosc przyjemnie. Farby nie maja w zasadzie zapachu, sa bardzo geste, calkowicie matowe i swietnie kryja. Powierzchnia jest szorstka.. ale mozna szlifowac na gladko. Papier 240 i wata stalowa 000 daja rade.

Pod spodem stan obecny:) Dojdzie jeszcze jedna warstwa, szlifowanie i pokrycie top coat. Mialam zamiar uzyc wosku, ale po wglebieniu sie w temat uzyje najprawdopodobniej lakieru do farb kredowych.

Krzesła cz. 2

Poczyniliśmy wczoraj z Brunem pewne inwestycje – kupiliśmy klej do drewna oraz płytę na siedziska, którą mialem w planie dziś docinać. Niestety (a może na szczęscie?) krzesło w trakcie operacji mierzenia szablonu się … rozpadło i zamiast siedziska sklejałem ramę krzesła.

Czemu na szczęscie? Bo teraz widzę, że pozostałe krzesła też powinieniem rozłożyc i skleić od nowa. Nie ma co liczyć na wiekowy klej.

A na górę przyjdzie siedzisko, które pożniej Ania obije gabką i materiałem:

PS
Andrzej, muszę Ci odkupić pas 😉

Najnowszy projekt .. krzesła

Zeby nie bylo nudy i zeby zabic czas , ktorego i tak mamy wiecznie niedosyt znalazlam dla mnie i dla Radka odstresowujace zajecie.. Na facebookowym marketplace w naszej okolicy ktos sprzedawal uzywane krzesla w stylu francuskim- stare drewniane.

Kosztowaly po 10 e za sztuke. Takiego Bargain nie moglam zlekcewazyc 😀

No i teraz ”rozbieramy” je, bedziemy malowac, sklejac i tapicerowac od nowa:) Zabawa przednia , bo drewno bardzo twarde – wyglada mi na dab i zszywki strasznie mocno trzymaja. Pierwsze z czterech krzesel juz w neglizu..

Na zdjeciu przed krzeslo nie wyglada zle.. ale bylo troche porozklejane/ material stary a siedzisko super niewygodne..

Taker pneumatyczny juz w drodze.. moze rzuce medycyne i zajme sie renowacja mebli??

Docelowo krzeslo bedzie biale, a material jasnoszary:) Zabawa trwa!